Rovi Sues Hulu Over Interactive TV Patents


Digital entertainment technology vendor Rovi sued Hulu in federal district court, alleging the Internet TV site infringes its interactive program guide patents.

Rovi filed suit against Hulu in the U.S. District Court for the District of Delaware Thursday, seeking unspecified damages, Bloomberg reported.

Hulu declined to comment on the Rovi lawsuit. The Internet TV site's owners -- NBC Universal, News Corp., Walt Disney Co. and Providence Equity Partners -- are currently in the process of trying to sell it.

Santa Clara, Calif.-based Rovi says it has more than 5,100 issued or pending patents worldwide.

In 2009, Rovi changed its name from Macrovision Solutions after the company completed the acquisition of Gemstar-TV Guide International in 2008 in a deal valued at $2.8 billion.

Rovi has carried on Gemstar-TV Guide's penchant for licensing and aggressively defending its IPG patents. Earlier this year, Rovi suffered a rare legal defeat when a British appeals court affirmed U.K. cable operator Virgin Media did not infringe Rovi-owned IPG patents.